TIDUR ATASI SEDIH ?

Firman Allah S.W.T. yang bermaksud :
"Dan Kami Jadikan tidurmu untuk rehat."
-(An-Naba', ayat 9)

Tapi kan..saya sekarang bukan nak cerita pasal tidur yang sememangnya biasa pada malam hari. Tapi TIDUR  pada waktu siang.
kecewa kerana gagal keluar dengan 'PUTERA IDAMAN'
kenapa tidur? 
  • menenangkan fikiran setelah rasa kecewa yang teramat sangat 
  • merehatkan tubuh yang sememangnya penat akibat 'study mengejut'
  • mengembalikan semangat baru selepas kesedihan yang 'menusuk kalbu'
  • mengatasi stress dalam diri kerana bila saya tidur..saya akan 'FORGIVE and FORGET'
  • mengelakkan masalah sakit kepala yang akan datang bila saya sedih atau marah yang teramat sangat
  • mengembalikan semula tenaga kerana penat --> berjalan turun naik bukit dan berjalan ke kolej/hospital yang sememangnya jauh memandangkan tidak ada yang ingin membantu meminjamkan kenderaan kepada diriku yang sememangnya 'NO MONEY' nak beli kenderaan sendiri (dalam dunia ni tak semua orang prihatin kan...)
adakah tidur ini dapat selesaikan masalah saya?
Kesimpulannya, saya rasa tidur adalah penawar mujarab selain dari solat, membaca al-quran dan berzikir untuk mengatasi KESEDIHAN. Tetapi, TIDUR yang MELAMPAU itu amatlah merugikan masa..kerana 'MASA ITU EMAS'.

bangun setelah 'PUTERA IDAMAN' datang memujuk

lots of love,
noraqilah johari


TERIMA KASIH SUDI BACA ヅ

COPYRIGHT © SEGALA YANG TERCATAT ADALAH HAK MILIK NORAQILAH JOHARI