KERANA KERJAYA



ALHAMDULILLAH..
I'm really proud to be a nurse. Hurm, nak tahu kenapa???
let's check it out!


  Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya ? 

 ஐ Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya ?

 ஐ Berapa ramai yang sanggup menggantikan lampin ibunya ? 

 Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya ?

 Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya ?

 Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya ?

ஐ Berapa ramai yang sanggup sembahyang JENAZAH ibunya ?

JAWAPAN SAYA =)
Because mami want me to be a nurse..
saya dah biasa buat hampir semua di atas..
saya bersyukur sesangat..
selama ini saya sanggup buat untuk pesakit2 saya..
dan 
saya YAKIN..
saya SANGGUP BERKHIDMAT untuk MAMI saya yang tercinta hingga hujung nyawa saya..
insyaALLAH 

Allah S.W.T berfirman:

Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibubapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya), dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun; (dengan yang demikian) bersyukurlah kepada-Ku dan kepada kedua ibubapamu; dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan).

[Luqman 31:14]

lots of love,
noraqilahjohari



TERIMA KASIH SUDI BACA ヅ

COPYRIGHT © SEGALA YANG TERCATAT ADALAH HAK MILIK NORAQILAH JOHARI